Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
کابل OTG چیست؟
پروفایل
همه چیز درباره کابل otg

در این مقاله در وب سایت دسترسی به معرفی کابل OTG و ویژگی های آن خواهیم پرداخت که از آنها خبر نداشتید خواهیم پرداخت.

hosein ramezannia 26 بهمن 1401 260 بازدید

در گذشته امکانی وجود نداشت تا کاربران بتوانند به صورت مستقیم کابلی با پورت USB موبایل خود متصل کنند. این امکان تا دو دهه پیش وجود نداشت زیرا از طرفی موبایل‌ها از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کردند و از طرفی کابلی برای اتصال بین پورت USB و پورت موبایل‌ها وجود نداشت. پس از اضافه شدن این امکان به موبایل‌ها، کابلی تولید شد با نام OTG که توانست این مشکل را به خوبی حل کند و بین کاربران در سراسر دنیا معروف شود. امروزه کابل OTG یکی از مهم‌ترین کابل‌هایی است که افراد به آن نیازمند هستند. در ادامه این مقاله در وب سایت دسترسی به معرفی کامل و جامعی از این کابل محبوب خواهیم پرداخت.

کابل OTG چیست؟

واژه OTG برگرفته شده است از کلمه On The Go که به زبان فارسی معنی آن در حال حرکت می‌باشد. کابل OTG برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ جهت حذف رایانه‌ها برای انتقال فایل‌ها از فلش‌ها به موبایل‌ها و تبلت‌ها ساخته شد. گرچه در آن زمان اکثر موبایل‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کردند اما تا حد کمی مورد توجه قرار گرفت اما هیچ موقع در آن زمان به محبوبیت نرسید.

کاربران می‌توانند با خرید کابل او تی جی بدون نیاز به وسیله‌ای دیگر و به صورت مستقیم فلش و هارد خود را به موبایل‌های هوشمند خود متصل کنند و به راحتی فایل‌های خود را در این دو دستگاه منتقل کنند. کابل OTG همانطور که گفتیم دارای یک پورت مادگی USB می‌باشد و پورت دیگر آن معمولاً TYPE-C یا مخصوص درگاه اندروید می‌باشد. با وجود کابل OTG مانند گذشته برای انتقال یک فایل از فلش مموری یا هارد دیگر نیازی به سیستم عاملی مانند ویندوز ندارد و این کابل توانسته است وقت زیادی از مردم را صرفه‌جویی کند.

مهم‌ترین کابرد‌های کابل  OTG

حال که با کلیت کابل OTG آشنا شده‌اید، لازم است برخی از مهم‌ترین کاربرد‌های کابل OTG را نیز به یاد داشته باشید. کابل OTG علاوه بر اینکه می‌تواند به صورت مستقیم فلش یا هارد‌ها را به موبایل متصل کند، کاربرد‌های دیگری نیز دارد که در ادامه این بخش از مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. برای خرید کابل OTG از وب سایت دسترسی نیز می‌توانید اینجا کلیک کنید.

اتصال موس و کیبورد به موبایل

علاوه بر متصل کردن فلش به موبایل با استفاده از OTG می‌توان موس یا کیبورد کامیپوتر را نیز به موبایل نیز متصل کرد. بسیاری از افراد از این قابلیت کابل او تی جی مطلع نبودند و انجام چنین کاری جالب به نظر می‌رسد. همان هنگامی که موس با استفاده از کابل او تی جی به موبایل متصل می‌شود، نشان آن در موبایل ظاهر می‌شود و آماده کار است.

همچنین با استفاده از اتصال کیبورد به موبایل می‌توان با استفاده از تایپ را در موبایل یا تبلت آغاز کرد. این ویژگی می‌تواند برای کسانی که به تولید محتوا با موبایل مشغول هستند بسیار کابردی باشد.

اتصال فلش به موبایل

در این مقاله بار‌ها اشاره کردیم که مهم‌ترین کابرد کابل OTG اتصال فلش مموری به موبایل می‌باشد. هنگام اتصال فلش به موبایل با استفاده از این کابل، می‌توان اطلاعات داخل فلش و یا هارد اکسترنال را در قسمت فایل‌های موبایل تماشا کرد و از آن کپی دریافت کرد یا فایل‌های جدیدی را به آن اضافه کرد.

اتصال دسته بازی به موبایل

امروزه با پیشرفت موبایل‌ها و توانایی آن‌ها در پشتیبانی از حداکثر کیفیت ممکن و فضای ذخیره‌سازی زیاد، باعث شده در صنعت گیم یا بازی‌های موبایلی تحول زیادی رخ دهد و بازی‌های بسیار گرافیکی و حرفه‌ای برای موبایل منتشر شود که کال آف دیوتی و پابجی از محبوب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین بازی‌هایی است که در موبایل اجرا می‌شود.

هرچند بازی کردن با موبایل بسیار لذت بخش است اما به دلیل کوچک بودن صفحه نمایشگر موبایل‌ها، بازی کردن کمی سخت می‌شود. افراد می‌توانند دسته کنسول یا بازی خود را با استفاده از کابل OTG به موبایل خود متصل کنند و از این طریق چندین برابر از بازی خود لذت ببرند.

اتصال ابزار موسیقی به موبایل

امروزه برنامه‌های کاربردی بسیاری در موبایل‌ها وجود دارد که در صنعت موسیقی نیز بسیار مفید بوده‌اند. برنامه‌های زیادی در گوگل پلی وجود دارد که کاربران می‌توانند آن‌ها را دانلود کنند و با کیفیت بالایی به آهنگ‌سازی مشغول شوند. کابران می‌توانند با استفاده از کابل OTG برخی از ابزارات مخصوص موسیقی را به موبایل خود متصل کنند و بتوانند با کیفیت بالاتری به آهنگ‌سازی مشغول شوند. این مورد یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های کابل OTG محسوب می‌شود.

اتصال لنز دوربین به موبایل

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم کابل OTG اتصال آن به لنز دوربین می‌باشد. دوربین‌ها عموماً نمایشگر بزرگی ندارند و حداکثر نمایشگر آن‌ها نصف نمایشگر موبایل می‌باشد. کابل OTG می‌تواند به کاربران کمک کنند لنز دوربین خود را به موبایل یا تبلت خود متصل کنند و نمایشگر بزرگ‌تری را در اختیار داشته باشند. همچنین امکان کنترل برخی از امکانات دوربین با استفاده از موبایل در زمان استفاده از این کابل وجود دارد.

شارژ تلفن همراه

امکان شارژ تلفن همراه با استفاده از کابل OTG بدون نیاز به برق نیز وجود دارد. برای استفاده از این امکان، بایستی دو موبایل به صورت همزمان به کابل‌های OTG وصل باشند و موبایلی که کابل OTG  به آن متصل است منبع شارژ می‌شود. لازم به ذکر است استفاده از این قابلیت کابل OTG می‌تواند به باتری موبایل آسیب رساند و به طور کلی استفاده از این روش پیشنهاد نمی‌شود.

انواع کابل OTG

کابل OTG به دو صورت سیمی غیر سیمی در بازار وجود دارد. کابل‌های OTG سیمی دارای چند سانتی‌متر سیم هستند و می‌تواند کمی فاصله بین دستگاه‌ها ایجاد کند. اما کابل‌های OTG که بدون سیم هستند از ابعاد کوچکی برخوردار هستند و از طرفی به دستگاه مبدا و از طرف دیگری به دستگاه مقصد متصل می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله در وبلاگ دسترسی سعی کردیم به معرفی کامل و جامعی از کابل OTG بپردازیم. از نکات راهنمای خرید کابل OTG می‌توان به اطمینان در مورد پشتیبانی موبایل یا دستگاه مربوطه به فلش باشد. ‌امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

ثبت دیدگاه